17 juni 2011

Turn

Detta var kanske inte min dag. Allt bara för att man är för snäll och går med på att skjutsa en vän till Jakobstad. Så mitt tips för idag: var inte för snälla. 

Jag kan nu börja hålla med alla som jobbar heltidsjobb: det är otroligt skönt med helg! Inte för att jag har ett krävande jobb, men att bara inte behöva vara där varje dag, utan få två dagar ledigt. Det uppskattas. Speciellt de veckor som jag sedan kommer att jobba lördag. Efter det lär man sig nog uppskatta helgerna. Tror jag.

Dagens fina var väl att jag ändå fick spendera nån enstaka timme med två vänner, den ene lite mer än den andra. Och det är ju så fint att få träffa vänner som man inte sett på ett tag. Därför tycker jag att man borde sätta mer tid på att hälsa på de som man inte sett på länge. 

Det som har varit så fantastiskt nu en längre tid! Att något sådant kunde förstöra allting. Jag vill inte. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar