16 juli 2011

The big adventure

Åkte iväg söderut direkt efter jobbet på fredagen, med en paus på ca 45 minuter i Närpes för att träffa en god vän innan jag åter styrde söderut. Anlände sent på natten, kom i säng ännu senare och somnade ytterligare ännu senare. Resultat: 3 timmars sömn innan det var väckning 05.50.

Steg upp, gjorde mig klar, åt frukost och lämnade Kimito för att åka till Karis en sväng innan jag och Emilia begav oss av till Raseborgs slottsruiner för att gå på medeltida marknad. Fråga inte hur, men på något sätt (ett bananskal) halkade jag in där, och fick vara med och hjälpa till, antagligen för att jag hängde på Emilia som också hjälpte till där. 

Riktigt roligt hade vi, och sedan styrde vi kosan mot Helsingfors efter någon timme. Denna gång med tåg. Hade några vilda äventyr i huvudstaden, fint väder, en bra bio, och ännu mer äventyr med många skratt innan vi åkte hemåt igen; denna gång med bil. 

Sov sött i bilen efter en tung dag med få sömntimmar, men har haft det helt fantastiskt! Imorgon blir det fler äventyr och på programmet står det att jag återvänder till Vasa, men får nu sällskap på vägen. Sjukt kul kommer det att bli! 

Lite bilder från idag, fler kommer senare när jag även fått bilderna från Emilias kamera. 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar