22 juli 2011

I will hold on to You

Efter jobbet idag åkte jag iväg efter en av mina nära vänner till Kvevlax innan vi åkte vidare mot Vassor. Vi stannade längs vägen på Tesses Café, ett ställe jag aldrig varit på förr. God mat hade de i alla fall, och vi fick en fin pratstund innan det var dags att åka vidare.

Någon minut senare anländer vi till vår ändstation på Vassor lägergård, där det var KDS avslutning samt dop. Det är faktisk ganska mäktigt att bevittna dop ute i naturen. Inte mindre än åtta stycken var de också som döpte sig. Fint. Sedan före allt började kom pastorn och frågade om jag ville agera EventManager under söndagens möte.

Självklart vill jag det, men lite ironiskt; för vissa saker hör Gud väldigt tydligt fast man än bara viskar det. Och andra gånger tycker man att han inte hör fast hur man än ropar. Idag var en sådan gång när jag bara viskat något och han svarade direkt. 

Kvällen spenderades till sist hemma i lugn och ro i ett försök att ta det lugnt och vila upp lite. Imorgon blir det jobb, mitt andra och näst sista lördags-skifte. Jag har idag också bestämt mig för var jag kommer att studera till hösten, och nu är det ingen återvändo. Frågan som återstår är nu bara om jag kommer att vara Vasabo eller Korsholmare till hösten. 

Minnen, upplevelser, saknad; men för evigt samme Jesus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar