13 augusti 2011

Beautiful day


En väldigt lång dag blev det igår, så lång så att när jag äntligen kom hem somnade jag innan jag hade huvudet på kudden. Fast även om den var lång innehöll den många guldkorn.Den första kom vid lunchen när jag gick ut från jobbet och satte mig på en bänk i ett lugnt område bara ett stenkast från jobbet.


När jag senare slutade jobbet klockan fyra blev det att åka till butiken för att dels köpa lite middag, men det jag var på jakt efter var en förlovningspresent. Och en förlovningspresent hittade jag; en ganska enkel tavla men som endå sade allt. Citatet från tavlan hittar ni längst ner i inlägget.

Efter butiken for jag en sväng till Sion på ledarsamling. Det var ett bra tag sedan vi haft en sådan nu, men med hösten nalkandes så börjar vi igen med alla program och sådant. Som SuperFridayChurch som börjar igen nästa veckas fredag. Be there!


Efter ledarsamlingen åkte jag vidare för att vara fotograf på min life-ledares klassträff. Vad jag inte visste var att det skulle visa sig att det var två fler personer där som jag kände. Min kusin och min morbrors särbos dotter som suttit barnvakt åt mig när jag var liten. Där ser man. Det var en fin klassträff också.






Till sist sökte ja mig till Sundom för att gå på en av mina klasskompisars förlovningsfest. Där blev det preliminärt bestämt att jag och en kompis skulle försöka satsa på att åka till IKEA nästa vecka för att hitta lite inspiration och möbler/inredning tíll våra nya lägenheter. Vi kommer då inte att bo tillsammans, men ändå.

Mitt i allt fann jag mig själv också inbjuden/meddragen på deras tack-korts-fotografering senare på kvällen, så jag passade förstås på att knäppa några foton själv. Riktigt kul var det, och förlovningsparet var ju så fina också! Grattis Ludde&Mikaela!

To the world you may be one person,
but to one person you may be the world.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar