13 augusti 2011

Don't let the memories fade away

Även om det inte känns som lördag så vet jag att nu är det helg! En lite kortare sådan eftersom jag återgår till jobbet redan på måndagen, men då inleder jag min sista vecka på jobbet. Plus att jag då igen får en långhelg med en resa ner till Kimito med några av de bästa! 

Idag har vi även fått nycklarna till lägenheten och jag är mer än taggad för att börja flytta! Nu är det bara att börja i en ända och packa ner allt som ska ner och laga sig av med resten. En tur till källaren blir det också för att se vad som lämnat där från flytten i våras. 

Kvällen spenderades med två filmer och lite "terapi" åt en av mina vänner. Med andra ord massor av diskussioner. Jag fick också in en hel del pikar under kvällens gång, varav några jag är ganska stolt över. Jag inser mer och mer att vår relation mer liknar en syskon-relation än en vänskapsrelation. Han är som den storebror jag aldrig hade; fast oftast har jag rollen som storasyster, men ändå.

Imorgon är det packning för hela slanten som gäller, med lite paus för att få åka till Sion igen efter en veckas paus. Längtar redan; och jag vet att eftersom hösten nalkas och skolorna börjar så kommer fler och fler saknade människor tillbaka efter sommaren. Samtidigt som vissa lämnar Vasa nu till hösten. Jag får uppskatta det jag har nu, och göra det bästa av varje tillfälle. 

Appreciate what you have today, because today is going to end, and you never know what you'll have when the next day dawns. Life is fragile, love while you can and don't be anyone but yourself. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar