14 augusti 2011

Sea of boxes

Är återigen omgiven av packlådor. Det är ändå något som är väldigt annorlunda denna gång; jag packar ihop mitt eget rum i Solf. Jag är på väg in i vuxenlivet med fart och fläkt och ska flytta in i min första hyreslägenhet. Inget internat denna gång.

Det är nästan hemskt hur mycket saker man egentligen har! Jag packar nu ihop mitt rum, samtidigt som jag vet att jag har 5-7 lådor nere i källaren också från senaste flytten. Saker som jag inte använt under sommaren, men som nu ska med igen till nya stället. 

Idag har jag även varit till Sion igen på gudstjänst efter en paus på en vecka. Hörde en sjukt inspirerande och rörande predikan av en av mina vänner och njöt verkligen av att få vara tillbaka i Sion. Hösten nalkas, och imorgon flyttar alla FKF-are. Jag är inte en av dem. Konstigt, men ändå okej. Nya tider väntar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar