30 augusti 2011

First day; I am not alone in this

Jag överlevde första universitetsdagen. Nu är det bara fem år kvar. Vi får se hur det går. Vi börjar väl med tre. Förhoppningsvis. Hade en helt bra första dag. Många trappor och en labyrint till skola, men. Jag antar att man lär sig. Någon dag. 

Kvällen var helt okej också. Var hem en sväng och ordnade upp lite till i rummet och i köket innan jag återvände till skolan för att prova och beställa halare. Så, nu är väl den kanske snart på väg; nog för att jag har en aning om att det kan ta en bra stund innan vi faktiskt har dem. 

Politivas tutorer. Här ser ni färgen på halaren jag senare kommer att ha. 
Efteråt blev det samling i hoviska med Politivas; min ämnesförening. Lära-känna-lekar och lite andra lekar och jag hade faktiskt ganska kul där ett tag. Sedan skulle resten vidare ut på krog, så jag (och en del andra) bestämde oss för att det var dags att gå hem. 

Väl hemma har jag brottats med en omöjlig tvättmaskin som inte ville spotta ut allt vatten så att jag hamnade att tvätta kläderna på gammalt hederligt sätt. Stört grannarna lite när jag inte insåg hur sent det var (flyttade ett bord) och sedan sett film med Sannah. Som börjar bli lite av en vana. En rolig vana. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar