31 augusti 2011

This is my time; my time to live from the heart

Ett stort blåmärke. En tredje skoldag avklarad. Ett kök som äntligen börjar likna ett kök. Köksskåp som inte längre gapar tomma. Ett rum som sakta men säkert börjar bli utan flyttlådor och där alla saker börjar få ett "hem". Det är en del av de saker jag gjort och åstadkommit idag.

Ikväll var faktiskt första gången sedan vi skrev hyresavtalet som alla tre "sambos" var hemma samtidigt. Jag har nu snart bott här två veckor. Tänka sig. Jag har bott här ensam i två veckor. Nu först börjar de andra flytta in, och köket börjar äntligen se ut som ett kök. 

Inte bara köket börjar se ut som ett kök. Snart börjar själva lägenheten se ut som ett riktigt hem. Skönt. Saker och ting går framåt. Skolan har börjat och jag har insett att jag antagligen kommer att överleva det här också. Augusti har varit och farit. Det är strax september och hösten är här på riktigt. Nu kör vi igång med full fräs! 

Sion. Skolan. Vänner. Nya satsningar. Juniorkvällar. Studieliv med resten av gulisarna. Jag ska satsa på att leva mitt liv! Nog för att jag gjort det förr. Men även om det är mycket på gång i höst ska jag leva livet och satsa på det jag brinner för! Satsa på Gud. Gå hans väg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar