28 september 2011

Ready to take off

Studier. Läser tent-litteratur och föreläsningsunderlag. Nu har jag inte en föreläsning på en och en halv vecka. Man har så lite att man missar de gånger man har föreläsning. Jag borde bli bättre att skriva in allt i min kalender.

Två vilda tjejer lämnade idag kl 18.35 finsk mark för att efter 20 timmar på resande fot landa i Tanzania. Om 83 dagar får vi här hemma träffa dem igen, den 21 december. Med viss surrealistisk känsla såg jag dem gå ombord planet som skulle ta dem till Stockholm; bara en av del-destinationerna på vägen. 




Här kan ni följa deras äventyr i Afrika, samtidigt som vi har våra egna utmaningar och äventyr här hemma. De är redan saknade, samtidigt som jag nog inte kan förstå. Mitt äventyr tar mig till nyland om två veckor, och därefter får vi se. Men först deadline på fredag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar