15 september 2011

For those who go to sleep hungry

Det är hungerdagen idag. Hur många av er visste det när ni vaknade idag? Hur många av er visste det överhuvudtaget? Jag kan säga att jag inte visste när jag vaknade idag. Inte tills jag gick in till stan med Sannah och såg dessa tält på torget. 



Vi fick tala med Ulf, ordförande för Vasa svenska distrikt? tror jag det bestämt var. Vi var säkert där en 40 minuter/en timme ungefär. Väldigt intressant och ögon-öppnande. På det sättet han berättade allt, och ungefär 90% var sådant som man kanske inte hört förr. 

Röda korset gör skillnad, varje dag runt om i världen. Det är så mycket vi inte ser, men ändå livsviktigt. Jag skulle vilja berätta allt som "Uffe" sade, men jag tycker ni ska ta er ner till torget istället imorgon eller på lördag, och se med egna ögon, och be dem berätta om vad Röda Korset gör i Finland och i världen. 

Här är också söndagens predikan om generositet. Lyssna och förstå. Litet är mycket!
Generositet är en livsstil.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar