8 september 2011

Light a candle to shine through the dark

Jag har en deadline imorgon för en kolumn. Jag borde väl skriva den, men jag har inge inspiration över huvudtaget, och även om jag skulle skriva en nu har jag för mig att den inte skulle bli så värst glad eller positiv - snarare tvärtom. 

Spenderade två timmar idag i skolan. I ett försök att lära mig det program där vi ska planera vår studiegång. Inte helt lätt, och ännu mindre lätt när man inte direkt får någon hjälp. Nu har jag försökt knåpa ihop en något ditåt. Men vi får nu se. Jag vet väl ungefär vad jag ska ha för föreläsningar nästa vecka. 

Mitt rum är nu annars klart, och jag är äntligen helt inflyttad. Och för att fira det hoppade jag sönder min sista flyttlåda. Härligt! Om två veckor är det inflyttningsfest och nu är det detaljerna det ska slipas på! Dessutom kan jag meddela er att jag börjat skriva på en novell igen. Känns skönt att skriva igen. 


Avslutade dagen med en sedvanlig kvällspromenad och film. Mysigt värre. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar