17 oktober 2011

A warm greeting to Africa from a chilly Vasa

En dag i lugnet. Jag har för det mesta varit ensam hemma idag; skönt med tanke på att man varit omringad av minst en skara på ungefär 50 människor mest hela helgen. Ibland mycket mer, ibland mindre. 

Jag har även varit på uni. idag på en föreläsning. Den kurs vi är på nu är inte fullt så intressant som den förra, men jag knåpar mig igenom denna också. Saker som är bra att veta i alla fall, men många är inte riktigt aktuella än; som t.ex arbetarpension. Visst, bra att veta hur den fungerar, men ändå. 

Fick ett samtal idag också som gick såhär: "..ML fryser, int kan du gå och si om du hittar nån tjockare tröja eller fleece åt henne?..". Förstå min förvirring här; ML befinner sig i Afrika och min pastor frågar om jag kan leta fram en varm tröja?

Snart fick jag förklarat åt mig att församlingens missionär från Arusha, där ML och Daniela befinner sig, var i Vasa och skulle ta med sig tröjan tillbaka till Afrika. Sagt och gjort, ett stycke varm tröja är på väg till Afrika. En varm hälsning från ett höst-kyligt Vasa. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar