26 november 2011

Family and friends

Full rulle idag också! Först steg man upp för att åka och handla hem lite mat och fylla vårt allt för tomma kylskåp. Sedan har vi yrat runt i lägenheten och städat, pyntat, diskat, plockat, organiserat, skurat, mm. Sedan i morgon får jag min första lediga söndag på - väldigt länge, kommer inte ihåg senast. 

Jag åkte hem-hem en sväng idag på eftermiddagen och upplevde äntligen lite äkta julstämning! Alla samlade, åt julgröt och min fina syster förstås som bara lyser och ser på en med stora ögon när hon ser att det finns paket under den julgran hon just pyntat. 

Min system har också sina fina moments, som idag när hon sade "om inte jag gått omkring så mycket idag och om jag kunde flyga så skulle jag vara mycket längre". Nej, jag har inte en aning om vad det har med någonting att göra. Eller sen när hon höll på att öppna ett av hennes paket och sade "jag tror jag vet vad det är! Det är något jag får!". Slående logik!

Vår danska anlände också ikväll och vi har lagat mat, diskuterat en hel del och sedan sett på film alla tre innan jag for ut på en tre-timmars diskussionsrunda igen. Och om det är någon som undrar om "diskussionsrunda" är ett cover-namn för något så är det inte så. Vi diskuterar faktiskt och bollar tankar och funderingar. Idag en del över hans eufori över Queen

Sannah och jag från i fredags (foto: Josefin K)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar