7 december 2011

I will never let go

Ännu en dag ledig, men imorgon kommer jag faktiskt att spendera större delen av dagen i skolan. Fast det är först imorgon. Idag har jag inte gjort så mycket men en del. Plus att det lönade sig att springa runt med kylbandet halva dagen igår - har inte märkt av det alls idag förutom blåsan som vittnar om vad som hände.

Så, trots gårdagens missöde med pepparkakshuset står det nu ett väldigt fint pepparkakshus i köket med fotspår och allt. Bilder här nedanför. Jag och Pernille står för dekoreringen - fotspåren var hennes idé. Senare valde vi att se på film, idag Titanic eftersom jag lyssnat till en del av musiken därifrån tidigare under dagen. 

Sedan under en paus vi höll när Josefin kom hem märkte vi att det snöade ute - stora flingor sneglade ner från himlen och lade sig som ett vitt lager över stan. Väldigt vackert! Så, nu fick Pernille, vår danska, uppleva snön också. Nu får vi bara hoppas att det kommer mer så att hon själv får uppleva det vinterlandskap hon sett bland mina bilder. 

Dekorering av pepparkakshuset 
Klart! Nöjd Pernille :)
En vitare utsikt från vårt köksfönster 
Använd blixt och du ser snöflingorna - ganska konstnärligt?
Jag som velat ta en bild av stjärnhimmel länge,
men allt du behöver är snöfall och använda blixt ;)
Ganska snyggt om ni frågar mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar