30 december 2011

Things will be okay

God morgon! Hoppas denna nya morgon, näst sista morgonen på 2011, blir aningen (mycket) bättre än gårdagens morgon. Fast jag började dagen med att försova mig, så vi får se hur det går. 

Igår på förmiddagsmötet var det bara totalt sunkigt! Jag trodde det var lugnt ända tills ca 10 minuter in i mötet då någon kommer springande med en minnessticka med en powerpoint och springer vidare upp på scen bara för att förvänta sig att powerpointen magiskt ska finnas på skärmen då. Nog är jag ganska snabb och duktig, men inte så snabb. 

Sedan efteråt så säger jag till på skärpen att det inte går, minst 15 min innan mötet börjar behöver jag allt material. Nåja, vad händer? Jo hon frågar om hon får ta minnesstickan och drar ut den innan jag hinner svara. Resultat? Datorn skär sig och det tar 5 evigheter innan jag får igång den igen. Mitt i mötet. 

Nåja, resten av dagen var helt okej. Kvällsmötet gick betydligt bättre och hela dagen har bestått av jobb och lite fritid. Återseende av gamla vänner och sedan lite härjas och natt-flipp innan vi kom i säng någon gång efter kl tre. Dumt? Ja, kanske. Nödvändigt? Definitivt! Man orkar inte jobba om man inte tar tid för det man själv vill och om man inte har roligt också. Igår kväll/natt hade vi grymt roligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar