15 mars 2012

Creative solutions for new problems

Har överlevt ett första dygn med kryckor, men är redan otroligt trött på käpparna och dessutom är det väldigt många vardagliga enkla saker som blir smått omöjliga utan hjälp. Som t.ex. att ta en mattallrik med mat på från köket till köksbordet. Går inte. Så endera är man kreativ eller så frågar man snällt av dem man bor med. 

Dagens goda nyhet är att jag fått flyttat och om-arrangerat resten av veckans skola, så nu får jag vila upp mitt knä ordentligt innan jag tar mig an skolan med nya tag nästa vecka. Skönt och rätt så smart. 

Kvällen har spenderats med bästa Sannah och till sist ute på Vasas gator en liten sväng i den nya bilen. Inte min, men en väns nya bil. Inte illa. Inte skulle det heller vara så tokigt att ha en sådan bil själv, men det får man snällt drömma om många år än. 

EC12 Countdown: 20 dagar, 18 timmar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar