14 mars 2012

Crutches - again!

När man ser statistiken gå i taket och med tanke på vad som hänt idag så vet man att folk söker efter lite mer svar och förklaringar. 

Har varit trött hela dagen efter endast 3,5 timmars sömn innan och plöjt mig igenom en av de första 7-timmars skoldagarna på evigheter. Sedan skulle jag åka och lära syrran åka slalom. Skulle. Jag kom inte ens upp i backen innan mitt högra knä valde att säga ifrån. 

Var på väg upp i backen skeijtandes när mitt högra knä (inner-ledband dåligt från förr) bestämde sig för att inte hålla och jag ramlade ihop med knä först i backen (fortfarande ur led). Detta är när man börjar vrida på sig för att slippa smärtan - och knä åker tillbaka på någorlunda plats. 

Spenderar resten av kvällen sittandes i backen, får åka skoter till bilen, sitta där och invänta farsan och syrran ur backen och sedan åka in till HVC. Var in och ut på 20 min, 17 av dem spenderades inne hos läkaren. Remiss till kirurgiska inom två veckor för noggrannare koll och förstås kryckor. 

Kan inte stödja på benet fullt - får inte det heller nu i början. Tar sjukt som bara den om man råkar försöka använda benet och jag är redan less på de arma kryckorna! Har en liten önskan och bön till Gud att få bli helad innan jag får remissen till kirurgiska och de får förklara mig helt frisk. Annars så vill jag definitivt vara utan kryckor till EC och att detta elände inte påverkar mina chanser och planer på att jobba under EC. 

EC12 Countdown: 21 dagar, 18 timmar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar