24 maj 2012

Headwind

Att vara ute och cykla i 1,5 timmar igår var kanske inte den mest briljanta idén jag någonsin haft. Inte med tanke på hur öm jag var om baken idag när jag skulle cykla iväg till farsans jobb för att ta hans bil till mitt jobb. Inte så roligt. Något som var än mindre roligt var det faktum att när jag väl krånglat mig till jobbet så visar det sig att jag inte har några barn idag. Så det blev att städa lite istället innan jag återvände inåt stan. Lite onödigt tyckte jag. 

Passade istället på att ta en tur via en skobutik för att skaffa nya skor istället för dem som snart var utan botten av att de var nötta. Träffade en bekant i en butik innan jag lämnade tillbaka bilen och grimaserande cyklade tillbaka till lägenheten. Grimaserna berodde dels på min ömma bak, dels på den mycket trevliga motvind som mot-arbetade mig ganska duktigt halva vägen. 

Kvällen spenderades med skype-samtal till Åbo, jobb på sommarens kurs och en film. Via länken (http://www.facebook.com/events/240655576043101/) hittar ni eventet på FB. Kan varmt rekommendera! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar