25 maj 2012

What have you planned for me?

En dag då några dörrar öppnats upp på glänt. Det svåra är att veta vad jag ska göra med dessa dörrar. Acceptera och ta det de representerar eller vänta på att någon "bättre dörr" öppnas på glänt. 

Näst sista veckan på jobbet är slut. Fick erbjudande att få fortsätta till hösten. Skulle egentligen inte vara helt fel. Hoppas ännu på mitt dröm-jobb, och undrar vad det kan ha för betydelse att ta eftis-jobbet till hösten. Annat idag så har jag fått erbjudande på en lägenhet, haken är att jag isåfall måste ta den från och med juni. Isåfall borde jag få mitt rum i gamla lägenheten uthyrt i andra hand. 

Ah, jag brukar alltid ha så svårt att göra beslut! What to do? Nåja, inom den kommande veckan ser vi hur det blir med lägenheten, och inom några veckor kanske jag vet mera om höstens eftis-jobb. Utöver dessa funderingar har jag varit på jobb och sedan också varit på SFC-avslutningen: Summer party!


Feelis på topp trots att det var mulet och duggade allt emellanåt. Jag och cykeln börjar bli vänner så småningom. Imorgon blir det eurovison, på söndag en tur till Jeppis på examensfest samt möte i Sion och på måndag är det studier som gäller. 

En fin bild och ett fint citat jag fann idag på 9gag:


"Love means that you accept a person with all their
failures, stupidities, ugly points
and nonetheless; you see
perfection in imperfection itself"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar