27 juni 2012

Mauritsier

Det har varit en fin dag idag - om man bortser från de nästan konstanta regnskurarna. 


Har idag skjutsa en av mina nära vänner till hälsocentralen så att hon kunde få ett sjukintyg och samtidigt varit med om snabbhets-rekord. Helt ärligt var vi nog inte där längre än max 10 minuter. Slog mitt rekord från när jag laga knä ur led första gången här i våras. 


Annat så har jag fått mitt nya hyreskontrakt påskrivet, nyckeln får jag imorgon och från och med söndag är lägenheten min. Bara att fundera ut när jag ska flytta på riktigt då. Därefter blev det att åka till Utterö och assistera på ett barnläger. Det var "krig" mellan mauritsierna och den-andra-sidan-jag inte-kommer-ihåg-namnet-på.

Barnen skulle hjälpa mauritsierna (de goda) hitta en flagga som en av de "svarta" stulit sedan en lång tid tillbaka. Vi (mauritsierna och barnen) "slogs" med morötter som de "svarta" var livrädda för, medan de kämpade tillbaka med vattenballonger. Vilket resulterade i några ganska så blöta ledare. 

Under sista delen av dagen har jag bara varvat ned med middag och film och sedan så har en vän varit och kollat på lägenheten och kommer troligtvis att hyra den efter oss. Trevligt värre. Nu är väskan nästan packad inför morgondagens roadtrip till Närpes. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar