20 juni 2012

Nose stuck in a book

Börjar så småningom känna att orken kommer tillbaka. Egentligen om jag ska vara helt ärlig är jag väl nog utvilad efter förra veckans barnläger, ledarhelg, gardenparty samt nattliga utflykter, Men jag håller det som en ursäkt för mig själv så att jag har ro att sitta med näsan i en bok dagarna i ända. 

En och en halv 600-sidors bok senare sätter jag mentalt ner foten och sliter mig från den fjärde boken i serien jag läser för tillfället för att sköta lite hushållssysslor och göra ett försök åt att få väskan uppackad. 

Att spendera många långa timmar (även fast tiden alltid flyger iväg när man läser) i en helt annan värld kan vara riktigt skönt ibland. Att inte behöva oroa sig över sin ekonomi, bostad, sysslor, måsten, skoluppgifter, ledaransvar, läger med mera för en liten stund är avslappnande och kan också ge en ett nytt perspektiv. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar