22 juli 2012

Kombi - the end

Kombi 2012 har nått sitt slut och bara några timmar efter att jag åkt hem kommer jag på mig själv med att sakna det härliga gäng deltagare vi har haft och framför allt det hjälpledar-gäng man har fått det fantastiska privilegiet att jobba med! Saknar er redan och framför allt våra fantastiska flipp-moment och att få jobba med er! Tack och förlåt!

Vi började den sista morgonen med att väcka deltagarna halv nio, och det var nog definitivt trögaste morgonen att få upp dem. Men, duktiga var de, och innan frukosten kl 10 hade vi större delen av gården städad, alla hade sina saker packade och sovsalarna var städade. 


Därefter följde workshop för deltagarna, och under tiden halvt-flippade vi lite, men jag började vid det här laget vara alldeles för trött för det. Nomineringar till alla deltagare fixade vi också under tiden. Sedan blev det lunch, lite fritid, roadning av PA till tältet och sedan genrep inför avslutningen. Samtidigt som genrepet (vi hade tre band) så städade de grupper som inte hade genrep bastun, wc i stora huset och städade det sista innan föräldrarna började anlända där innan kl 2. 

Det blev en fin avslutning med musikframföranden av varje grupp (2 låtar var) och sedan förevisning av de kort-filmer som alla grupper gjort. Därefter var det vi hjälpledares tur att säga lite vad vi gjort och sedan dela ut nomineringarna. Sedan avtackning av de som jobbat (ledare, hjälpledare och kocken) och därefter servering och avsked. 






En efter en försvann alla tills det var bara jag och två av de andra hjälpledarna kvar. Vi chillade en stund - för trötta att ta oss hem, innan vi till sist med en sista kraftansträngning plockade undan det sista och låste dörren för att lämna denna sommars lägerliv bakom sig. 

Somnade på soffan när jag kommit hem och planerar att sova länge imorgon! Tack för ett helt fantastiskt läger! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar