21 juli 2012

Kombi - day four

Det har varit fullt ös hela dagen, trött har jag också varit - och är! -, så det har blivit lite sämre med någon uppdatering och överlag bilder. Så, varning för långt inlägg!

Idag har vi haft en liten sovmorgon efter nattens äventyr. Så att kocken hann bli lite orolig att vi ledare försovt oss eller vad som kunde vara på gång. Senare blev det dags för bibelstudie igen, denna morgon hade vi också en gäst hit, och han talade om lovsång och vikten i den osv. Riktigt bra. 


Under tiden deltagarna (som var till synes bara halv-vakna), så var de flesta ledare uppe och vilade/flippade av trötthet. Det har varit mycket trött-flippas idag, väldigt många skratt och så har vi också fått kocken att gråta av skratt. 


Workshops resten av förmiddagen och hela eftermiddagen. Under tiden var jag och handlade inför kvällens program och var även en vända in till "civilisationen" som vi sade. Efter att jag kommit tillbaka tog jag en powernap tills middagen, och kände mig nästan som en helt ny människa efteråt.

Vår kock!
Ännu en totalflippad ledarsamling!
Kvällsprogrammet så var idag "Dress up!" När deltagarna senare kom in så tvättade vi deras fötter, efter vad det står i bibeln. Sedan serverade vi dem lite grillspett som vi lagat, och bjöd på lite program. T.ex. "bakom kulisserna i ledarrummet", "hört under lägret" och andra roliga saker som hänt.

T.ex. när lägrets tjej-tjusare skulle kika in i tjejernas rum från killarnas genom dörren så slutade det att han fastnade i dörren, överkroppen hängandes på ena sidan, benen på andra. Väldigt roligt hade vi och även killen som fastnade hade ganska kul. 


Därefter körde vi några sketcher, lekar, bjöd på efterrätt och så fick de ha allmän gemenskap. Senare fick de fritid innan vi körde vidare med frivillig bön. Jag knöt ihop säcken lite, talade om alla ämnen som tagits upp under bibelundervisningarna i veckan. Vi lyssnade till en låt som jag anknöt till alla ämnen vi haft, och efter den så hade vi nattvard tillsammans och öppet avslut med förbön för den som ville ha. 

Över hälften av deltagarna lämnade kvar och lovsjöng och bara var i Hans närvaro. Vi ledare bad för flera och en av dem fick vi be till andedopet. Det var en så skön stämning och så väldigt roligt att se och vara med om som ledare! Sent blev det också. 

Körde därefter med lite natt-smörgås för dem som ville ha (när jag annonserade detta hörde man alla 17 deltagare ropa "JAAA!" varefter 17 par fötter kom rusande ner för trappan. Fritiden fortsatte innan vi senare ringde i klockan och annonserade vattenkrig mellan ledare och deltagarna för de som ville! 

Det spårade ut lite, vissa hamnade också i vassorfjärden och många var ganska så blöta efteråt. Själv kan jag stolt konstatera att jag kunde lämna det hela torr - frånsett byxbenen som blivit våga av daggen i gräset. Det spårade senare ur när det började kastas hinkvis med vatten och deltagarna försökte låsa ut oss ledare ur huset. Allt redde ut sig och vi hade sedan deltagarna att städa upp efter sig.

Därefter blev det dags att sova för deltagarna och vi ledare hade en totalflippad - till en början tills jag fick nog - ledarsamling för att fundera ut hur vi ska hinna med allt i ett redan fullproppat schema. Men det blir bra! Dessutom går rykte från vissa deltagare att det varit bästa Vassor-lägret hittills - och det gör att allt slit och försummade sovtimmar har varit värt det! Jag har haft kul, och det är bra att de har haft ett fenomenalt läger!

Gonattkramar från Vassor - väckning  om 4 timmar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar