8 augusti 2012

A haven

Så vill jag att mitt hem ska vara. En oas, en fristad. Ett ställe dit man kan känna att man får komma när man vill, hur man vill och framför allt - precis som man är. Sårad, ledsen, modfälld, glad, lycklig, upprymd osv. Som man är, när som helst. För att vila, tala, få sällskap eller varför inte bara total-flippa?

Det är min dröm om mitt hem. 

Idag har jag haft två spontan-besök; hur trevligt som helst! Berättade i förra inlägget om det första besöket av min förra kämppis - jag måste komma och hälsa på dig snart så jag får se ditt nya ställe också! Ikväll blev det ett besök av brorsan som resulterade i en sen "lyx"-middag bestående av gräddpotatis och kyckling. Hur gott som helst - plus att det lämnade så jag får mat imorgon också! Allt det medan vi såg på film; idag Sherlock Holmes.

Och om det är någon som undrar - nej, jag har ingen bror på riktigt, eller hur man nu ska säga. Men, han är som den storebror jag aldrig haft. Plus syskon-bråken, ibland tror jag att han medvetet försöker reta ihjäl mig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar