29 augusti 2012

Everything will find its place

Inledde dagen med ett besök till Uni. där jag möttes av en hel skock med gulisar som inledde sina introduktionsveckor idag. Såg några bekanta och min kämppis från gamla lägenheten. När de börjat kikade jag in till studiekansliet, fixade min läsårsdekal till studiekortet och är nu redo att börja!


Inte för att det lär bli så värst mycket mer studier än förra året - och det var inte mycket. Som mina vänner brukar säga när de hör att jag varit i skolan: "går du i skola?!" eller, "på riktigt?!" eller något ditåt och ser helt chockerade ut. 

förbereder pyssel-projekt på jobbet..

Åkte sedan på jobb och upprepade proceduren från igår. Tjatade på dem ganska länge att vi skulle gå ut, men fick alltid till svar "vi ska bara...". Men för att vara helt ärlig var jag inte helt motiverad till att gå ut jag heller, så jag var inte så hård mot dem. Efter jobbet åkte jag direkt till min mor och satte igång att tvätta de resterande fönstren på nedre våningen. 

Åkte därifrån lite rikare och dessutom med en måltid mat. Inte dumt. Kom så långt som till ABC innan det var dags för nästa stop. Träffade brorsan - som var hungrig som vanligt - och satt där lite längre än planerat och diskuterade. Kvällens bästa citat står jag för: "men de e sen..lev du nu bara i din lilla box". 

Landade sedan äntligen innanför dörren nästan precis 12 timmar efter att jag åkt hemifrån. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar