17 augusti 2012

Study, work, live

Första dagen på jobbet, dags att ta fram eftistanten inom sig igen. Startade riktigt lugnt med endast en 2,5 timmes dag och två eftisbarn. Inte för att antalet barn kommer att öka så mycket (vad jag vet) medan jag jobbar där. Sött också av den gamla gumman som bor vägg i vägg med eftisutrymmena att oroa sig över om jag orkar med både jobb och universitetsstudier. 


Som vanligt när jag jobbar de första dagarna på ett nytt ställe så somnar jag oftast på soffan när jag kommer hem. Inget undantag idag - även om det är lite halv-pinsamt eftersom jag jobbat så kort stund. Åkte några ärenden efteråt, kollade upp lite kurser inför skolstarten och irriterat mig på att nästan alla journalistik-kurser krockar med mina socialpolitiks-kurser. Jag kan gå en av tre journalistik-kurser i år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar