17 september 2012

Day two at sea and the trip home

Update & bildbomb från helgen!
Lite samma som igår, men nu med bildtexter!

I väntan på minibussen i Vasa
Båten 
Hittade finaste Josefine på terminalen innan vi steg ombord
Frukost på båten med Sannah
Ute på däck
Vi är bara oss själva ;)
"Atjo"
Fräsch båt!

Vi är bara oss själva och vår nya glädje; speglar i taket..
vi var inte de enda som tog tak-bilde ;)
Lovsång med en del av gruppen på väg till BÅTEN.
Lovsång med en del av gruppen på väg till BÅTEN.
Ute på däck med Sannah och Irene
Foto i spegeln-i-taket med Sannah&Irene

I väntan på att stiga av första gången i Stockholm
Mycket och ännu mera folk i väntan på att få kliva ombord BÅTEN
Vår hytt under själva kryssningen
Liknande lapp fanns på varje persons hyttdörr, denna var vår 
Monter-området ombord BÅTEN
Monter-området ombord BÅTEN
Möte, packat med folk
Möte, packat med folk
Lovsång
Planetshakers
Planetshakers
Mycket folk, just about 2000 borde det finnas i lokalen just då
Lovsång

Här är två låtar som lämnat med mig efter dygnet. Den andra var lite som temasången för BÅTEN. 



Så, jag är hemma igen och jag lever. Har haft en väldigt bra weekend ute på östersjön även om det mot slutet blev lite motigt att spendera än fler timmar ombord samma bord och på samma rutt. Trevligt sällskap hade man i alla fall! 
Flipp av kombinationen (då) 32h kryssning, socker och för lite sömn
Flipp av kombinationen (då) 32h kryssning, socker och för lite sömn
Ute på däck
Sannah ♥  
Avslutningsmötet
Avslutningsmötet
Från hytten, Stockholms skärgård, närmar oss Stockholm en andra gång

Sista dygnet ombord har bestått av möten, mat, mycket folk, tid ute på däck och sedan var det dags att börja packa väskan än en gång, gå igenom den mils-långa landgången i Stockholm för att mindre än en timme senare gå samma gång igen för att komma ombord Galaxy en tredje och sista gång.

Sedan chill ombord, taxfree-shoppat för flera, zumba (det var zumba-kryssning nu), mat och sedan sova - hur länge som helst. Det tills de i högtalarna meddelade att vi skulle anlända till Åbo om 15 minuter, då blev det fart i oss i hytten. De närmaste timmarna spenderades sedan i bil på väg norrut - hemåt. Sov största delen av tiden, var nog helt utmattad.
Framme i Åbo!!
Tar farväl av båten

Stannade i Rauma för att äta frukost. Sedan i Närpes för att vinka av över hälften av vår grupp. En timme senare kom vi äntligen hem till Vasa igen - borta bra men hemma bäst! Det har varit en fantastisk helg, kanske inte helt som jag tänkt mig, men inte något jag skulle ha velat missa. 
Vasa, mitt älskade Vasa! 

Väl hemma igen hoppade jag i duschen, skjutsade hem Sannah och åkte hem-hem till mor för att hälsa på moster som var där över helgen. Middag med familjen ohc sedan åkte jag vidare hem till min församling - Sion.

Så skönt att vara tillbaka där! Här också gäller borta bra men hemma bäst! Idag var jag eventmanager igen. Fått tala med många fina människor som man hunnit sakna dessa dagar. Ett riktigt bra möte, gästtalare Ingemar Helmner hade en fin predikan, inte en traditionell men något som passade väldigt bra in. Skön lovsång och många som fick möta Gud. Jag också. 
Finally HOME!  
Fest: medlemsintagning, nio härliga personer som välkomnades hem :)
Härlig söndag i Sion - gästtalare Ingemar Helmner

En fantastisk avslutning på en fantastisk helg! 
Loving life! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar