24 september 2012

Frustration

Gårdagen blev nog bra. Förberedde gårdagens möte med fina människor. Emellanåt var det lite oseriöst, folk som flippade och så, men jag hade roligt och det blev ett helt bra möte. Lite annorlunda på något sätt, men ändå helt bra. 



Efter mötet blev det chill, minglande och till sist blev det att åka hem för att ta sig an den där engelska-uppsatsen jag borde lämna in. Men istället för en uppsats blev det film och skype-samtal med finaste Josefine nere i Åbo. 

Hade ett riktigt fint möte med Gud igår kväll också. Nu är det bara upp till mig att våga lita på hans ord, något som är svårare än jag kanske skulle vilja erkänna. Ibland är det svårt att tro att något så bra är menat för mig, är mitt. Egentligen måste det vara ganska frustrerande för Gud ibland. Men tänk på det, vi ber om ett svar, och han ger det till oss, men vi ser det inte eller vågar inte tro på det. Varpå vi ber efter ännu fler svar. Åtminstone jag skulle bli aningen frustrerad. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar