25 september 2012

No pictures

Var i skolan igår på kommunikation. Eller hur man skriver en vetenskaplig text och efter varje föreläsning i det ämnet känns det som om man inte kan ett dugg om att skapa texter. Nog för att det varit rätt torrt på det området på den senaste tiden. Borde verkligen skaffa mig lite inspiration till att skriva några noveller igen. 

En rolig grej som vi hade igår - hitta tre betydelser av denna mening: "Kvinnor får lättare förkylning än män". En rätt humoristisk, och tragiskt nog kanske sann för en del. En annan var tolkningen av ordet "knytkonferens". Vi funderade att det var som en stor, vanlig konferens men att alla bidrar till maten, men så kommenterade läraren "att allt behöver inte handla om mat", och det visade sig att det handlade om en konferens där folk från olika områden i samhället kommer samman och bidrar med kunskap inom sina olika områden. 

På kvällen blev det LIFE med några av våra fina tjejer. Vi lagade tacos, åt, talade, diskuterade och kom närmare varandra under kvällens lopp. En riktigt fin kväll med några av mina favorit-tjejer. Efter att de åkt lämnade Sannah och såg på film, och mitt i allt började en fransmann förklara sin kärlek till mig över skype. Ihärdig var han också, det tills jag tvingades ta till den klassiska "jag har en pojkvän" ursäkten och loggade snabbt ut. 

Idag har jag varit i skolan, diskuterat forskningsprojekt och ungdomars droganvändning/partydrogernas förekomst på fester och säkerheten på Vasas gator. Ett forskningsprojekt jag kommer ägna mig åt en del de kommande veckorna. 

Nu ikväll blir det middagsbjudning hemma hos mig av gårdagens taco-rester med några vänner, LIFE nr2 sen senare och därefter ska jag försöka se om jag hittar säsongens första avsnitt av NCIS som går av stapeln idag. Wohoo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar