28 september 2012

Keep your family close in times of sorrow

Höst-tröttheten börjar komma ikapp mig, det var näst intill omöjlig att ta sig ur sängen igår morse, och sedan sov jag någon timme på eftermiddagen, men ändå var jag så trött att jag gick och lade mig klockan 11 på kvällen. Sånt händer ju bara inte. Fast, nåja, jag vaknade sedan istället mitt i natten helt pigg. 


Det har varit en intressant dag. Först (när jag väl kravlat mig ur sängen) spenderade jag någon timme i skolan, där vi bland annat spelade memory. Inte varje dag det. Sedan frågade mor mig om jag skulle komma på lunch till Strampen, så då gjorde jag det. Inte varje dag det heller. Vi talade mest om gamla minnen och hur olika vi alla sörjer.


Därefter när jag kom hem somnade jag i någon timme. Väcktes av att min far ringde. Senare ringde även russinet och skulle ha med mig ut på skogsvandring, och skogsvandring blev det. Skönt att få komma ut i naturen och så, även om jag lyckades trampa snett rakt ner i en vattenpöl på vägen tillbaka. 




Eldig solnedgång på vägen tillbaka från skogsvandringen
Senare delen av kvällen spenderades i telefon med min far, vi talade gamla minnen och lite arrangemang inför den stundande begravningen. Mest minnen talade vi nog, och hur vi har det nu så här två dagar senare. Dessutom lagade jag åt mig världens bästa kvällsmål. Ni måste testa det någon gång! 

 mums! 
Och till sist bara två random bilder jag snubblat över under dagens surfande. 

Natthumor
En sånhä bild ska ja så hårt ha av min man och hans vänner från vår bröllopsda! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar