26 september 2012

Life isn't permanent, make each day count

Hade en fin kväll igår, LIFE och sedan en lugn kväll hemma med Sannah. Idag har jag inte gjort mycket, städat mammas gård och funderat över om ett paket kommit fram eller inte, alltid lika jobbigt med posten och små paket. Samt äntligen sett säsongs-starten av NCIS!

Idag har det också varit en jobbig dag. När jag kom hem-hem lämnade jag att se igenom gamla fotoalbum i nästan en timme innan jag kom mig för att börja städa. Jag har konstaterat att jag var ett riktigt troll när jag var liten - alltid med håret på ända, och en riktig linslus var jag också. 

Sedan hittade jag ett annat kort, ett jag från början letade efter min inte visste om det fanns. Jag som liten i farmors famn. Jag satt och stirrade på fotot i vad som kändes som en halv evighet med tårarna rullandes nerför kinden. Så många fina minnen, så många fina stunder. Det är allt som finns kvar. För idag fick jag veta att runt 10 igår kväll tog farmor sitt sista andetag och lämnade detta liv bakom sig. 

Vila i frid, älskade farmor 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar