29 september 2012

Yesterday

Gårdagen:

Har lunchat med Sannah idag; favorit i repris från igår kväll (tortilla, bonjour, ost (skinka, ost) bonjour, tortilla). Mättande och gott till tusen! Sedan har vi chillat ute på balkongen och njutit av det väldigt vackra höstvädret vi haft idag!


Sedan blev det en sväng till minimani innan hon åkte hem till Kvevlax över helgen. Själv återvände jag till lägenheten och spenderade eftermiddagen åt att diska bort mitt diskberg och reda upp i lägenheten. Senare blev det dags att åka till Sion på ledarsamling. Tungt att vara bland folk, men ändå bättre än att uggla hemma för mig själv, och det gick nog fint. Kanske inte med mitt vanliga spralliga humör, men ändå. Fina människor fick man också träffa, så jag är glad att jag åkte. 

Efteråt tog jag en sväng ner till ett av mina favorit-ställen och såg på solnedgången och njöt av den otroligt vackra kvällen! Mycket som snurrade runt i huvudet, men det får jag ta itu med senare. Orkar inte göra det nu. Senare när jag kom hem insåg jag att jag funnit inspiration till en novell. Något jag inte haft på flera evigheter.




Så nu ikväll har jag skrivit klart en helt ny novell, största delen av den är sann och baserad på de senaste dagarnas händelser. Bara jag får den renskriven kanske imorgon så kommer jag lägga upp den på min andra blogg, länk finns till höger, men nedan ett litet utdrag: 

"Jag tände också ljuset jag hade på köksbordet. Jag stannade upp och betraktade fotot som fanns bredvid ljuset. Tårarna började rulla nerför kinderna igen och jag frågade fotot ”varför?”. Jag fick inget svar. Farmor bara betraktade mig i stillhet med ett litet leende på läpparna som för att säga ”du vet nog varför”. Då blev bilden av farmor suddig och tårarna började forsa nerför mina kinder."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar