14 november 2012

Adventures in Stockholm - coming home

Har anlänt hemma i Vasa efter 12 timmar ombord, sedan 6 timmar i Åbo hos Josefine. Vi tänkte att vi skulle se en film, men vi somnade båda efter en liten stund. Sedan har jag spenderat 6 timmar åt att åka buss och att knyta knut på mig själv i ett försök att hitta en bekväm ställning att sova i. 


Tidig väckning imorse. Halv 7 för att hinna via Tax Free och hinna äta frukost innan vi lade till i Åbo. Tidig väckning blir det också imorgon, för kl 05.53 - om fyra timmar - går tåget mot Helsingfors, och då ska jag vara med. Resan stavas "redaktionsmöte" och vi kommer att hålla på hela dagen innan vi återvänder till Vasa imorgon kväll. Efter det kanske jag klarar mig utan att resa på ett tag. Dock skulle jag vilja ta en roadtrip både till Närpes och till Jeppis för att träffa lite folk. 

Frukost a'la M/S Amorella
Under morgondagens tågresa får jag i alla fall lite tid att fundera över helgen i Stockholm och besöket hos Hillsong. Vad jag har fått för intryck, vad jag fastnat för, vad jag vill veta mer om osv. Några saker är deras gästvänlighet och varma välkomnanden, från alla. Kanske för att de är svenskar, men ändå, alla jag presenterades för och talade med hälsade mig välkommen och tyckte det var kul att jag var där hos dem en dag för att se hur de jobbar. Det fick en att känna sig väldigt välkommen och involverad. 

Något annat var deras dopklass. De gjorde inte bara reklam och pushade för dopet, utan de ordnade också en dopklass efter varje möte där man gick igenom grunderna för dopet, praktiska saker och så fick man möjlighet att fråga frågor om man hade några. Allt på 5-7 minuter. Riktigt smart om ni frågar mig. Överlag fick jag intrycket av att de verkligen vet vad de gör och varför de gör saker. Det så att det inte blir så att "ja, men så ha vi alltid gjort, så då gör vi också så i fortsättningen"

Mer kanske kommer de närmaste dagarna, annars får ni alltid ge kommentarer eller ställa frågor här på bloggen, eller så är det förstås bara att rycka tag i mig när ni ser mig. Nu måste jag få lite sömn innan det bär av mot Nyland! 

1 kommentar:

  1. gästvänligheten kanske e helt enkelt nå di har satsa på i hillsong, för i hillsong london e också alla sjukt trevliga å välkomnande å pratar me alla. :) står man där ensam nån minut kommer de genast fram folk å pratar me en.

    SvaraRadera