13 november 2012

Adventures in Stockholm - day three

Har haft en skön dag ute på Stockholms gator. Vi hittade också ett riktigt nice lunch-ställe som Josefine spanat in redan första kvällen. Så, det var första destinationen under dagen. Sedan har vi spatserat runt på gatorna, kikat in i diverse butiker och jag har faktiskt hållit mig från att köpa nästan något alls. Det enda jag inte kunde låta bli att köpa var en liten tomte. Hittade också en awesome kudde, men köpte inte den. 

Lunch!
Just wanted to say..
Vi avslutade dagen ute på Stockholms gator på ett helt fantastiskt café som kommer att bli ett "måste-ställe" varje gång jag åker dit; Espresso House på Vasagatan. Hur mysigt café i två våningar som helst, och har världens godaste cheescake med brownie-bitar i! Dessutom riktigt sköna fåtöljer man ogärna steg upp ur när det senare var dags att söka sig vidare. 

Caféet
Vi gick tillbaka till hostellet efter våra väskor som vi lämnat i ett lagguage-room som mest såg ut som en väsk-djungel. Sedan traskade vi till Centralstationen och därifrån tog vi bussen ut till Viking-terminalen och väntade på att få gå ombord båten och börja sjöresan hemåt igen. 


Vi började resan med att diskutera våra upplevelser av helgen och kommer fram till att vi tagit fasta på lite olika saker och att vi förstås upplevt helgen olika, även om vi båda är överens om att det varit en riktigt bra helg! Det jag kanske kan poängtera från förra inlägget är att jag inte alls vill att min församling ska bli som Hillsong. Jag älskar min församling som den är, och jag åkte bara för att se hur en annan församling jobbar och för att få inspireras att fortsätta framåt i det arbete jag står i och samtidigt inspirera andra genom vad jag fått med mig hem. Vi har våra likheter och olikheter mellan församlingarna, och så tycker jag det får vara också. 

Nu sitter vi på en - vad som känns - öde båt och ugglar framför varsin dator. Gungar gör det och min telefon har äntligen fått täckning igen! Har inte haft det sedan vi lämnade Åland i lördags. Tidig väckning för att hinna med både lite Tax Free och frukost innan båten kommer till Åbo. Sedan kommer jag hem till älskade Vasa igen någon gång under morgondagen, har bara inte bestämt mig vilken buss jag tar än. Men, hem kommer jag i alla fall! 

Nu, bildbomb:
Den öde båten
På stan
Längs Drottninggatan 
Åhléns 
En sådan tomte blev det! Bara lite mindre
Sergelsgatan där juldekoren började komma upp
Hötorget
I hötorgshallen - lägg märke till deras slogan! ;)
från caféet Espresso House 
ett till från caféet Espresso House, Josefine 
Tillbaka på Centralstationen
Hejdå Stockholm! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar