16 november 2012

Back to the everyday-life - just as flipped as it used to be

Har varit tröttare än tröttast idag. Den senaste veckan har nog tagit ganska mycket energi märker jag, men det har varit kul! Skulle så hårt göra om det igen! Allt!

Så, dagen har i stort spenderats i soffan medan avsnitten av NCIS har avlöst varandra. På eftermiddagen åkte jag till Veikars för att sitta barnvakt i någon timme hos min far. Blev sedan bjuden på lite tårta innan jag åkte mot stan igen för att träffa Sannah. Då åkte vi till Prisma och handlade sockermunkar och lite frukter inför morgondagens LIFE-träff. Vi hittade äppelpäron (ja, de heter så) och dem var vi bara tvungna att köpa och så får vi pröva på dem imorgon. 

Efter det åkte vi till bion och köpte biljetter till sista twiligt-filmen. Vi hade tänkt åka imorgon på eftermiddagen, men spontana som vi ibland kan vara blev det istället biljetter till midnattsvisningen. Så, nöjda åkte vi hem, via en pizzeria efter middag och satte oss sedan ner för att se film innan vi gick tillbaka till bion. Halt som tusan var det och smått roligt också emellan alla hjärtattacker när man nästan höll på att halka omkull. 


Filmen var riktigt bra, rekommenderar verkligen - och förstås ska den snart gå att finna i min film-hylla (julklappstips!). Lätt bästa filmen i twiligt-serien! Efteråt halkade vi oss hemåt och jag höll nästan på att trilla nerför trappan till källaren medan vi väntade på hissen, och Sannah bara skrattade nästan sönder sig - som vanligt. 

Imorgon är det fredag, på söndag är det julöppning och jag undrar vart sjutton denna vecka sprungit iväg och samma med den här hösten. Jag menar, julöppning?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar