18 november 2012

Some friends are more like brothers and sisters

Har en hel hög med skolarbeten jag borde göra och lämna in inom de närmsta dagarna men har noll motivation till något överhuvudtaget. Hjälp!

Gårdagen bestod inte av mycket alls. Jag kan till och med summera dagen i ett ord: filmtittande. Om jag räknat rätt såg jag väl sju filmer igår. Konstaterade samtidigt att det skulle ta ganska länge att kolla igenom min filmhylla, men ett sådant projekt kanske jag skulle ta mig an - sedan då jag fått skolan under kontroll. 

Idag har jag spenderat dagen i Sion. Först designer-kurs med "mina" designers och en bekant från nyland som talade. Riktigt inspirerande och det ska vi försöka ta vara på. Därefter lämnade jag kvar för att det var så kort tid tills jag skulle vara där igen och förbereda dagens möte. Chillade med fina typer och sedan gick jag och Jakke nerför backen för att få i oss lite mat innan nästa trubadur började. 

Jakke, eller lillbrorsan ;)
När vi kom tillbaka var det bara att börja förbereda dagens möte. Det var riktigt skönt att vara hemma igen efter förra helgens besök till Hillsong. Borta bra men hemma bäst! Så är det bara. Sköna människor fick man jobba med även idag - det finns bara fantastiska människor i den kyrkan om ni frågar mig - och ett riktigt bra möte fick vi också. Och om jag var tacksam över alla fina människor i mitt liv här om dagen är jag nästan än mer tacksam idag! 

Riktigt fina människor man fått lära känna och som man får jobba med!
Några av de som var med och gjorde dagens möte idag: Julia, Joss, Jakke & Anders
Ikväll tog jag och Sannah en runda till ABC, och därefter har jag och soffan varit bästa vänner. Jag sover, och soffan får se på filmen som råkar gå på repeat. Somnar antagligen på gästsängen inatt igen i brist på ork att släpa mig de tre-fyra metrarna till min säng. Hops. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar