20 november 2012

Trying to break the spell

En dag då jag jagat inspiration från morgon till kväll, men utan resultat. What to do? Att försöka ändra på saker och ting är inte alltid det enklaste. Det finns en hel del jag vill ändra på, och mycket jag inte vill ändra på alls. 

Utöver det har jag städat lite, haft min far på besök och ätit middag med farsan ute på stan. Sedan har jag suttit i dammbrunnens väntrum i närmare tre timmar tillsammans med Sannah. Inte riktigt var jag hade i tanke när jag tidigare frågade om vi skulle hitta på något senare på kvällen. 


Ingen fara med mig, utan dagens bekymmer var Sannahs ena öga. Hon hade fått något skräp i ögat under gårdagens fyrverkerier och det hade inte gått om idag utan blivit värre mot kvällen. Vi flippade smått av trötthet (som vanligt) efter att vi suttit och väntat i två timmar, men tiden släpade sig fram ändå. När hon väl slapp till läkaren kom hon därifrån med ett gult öga. Stiligt värre! Det var pga. det ögondropp hon fått av läkaren. 


Så, efter tretimmars-besöket till HVC svängde vi via apoteket innan vi äntligen åkte hemåt igen. Väl hemma satte jag mig och skrev intervju-frågor inför morgondagens intervju. Dessutom hittade jag en ny Jeff Dunham show(!) och resten av kvällen var räddad. Men imorgon måste jag ta mig i kragen och verkligen sätta mig ner och skriva skolarbeten och artiklar för allt jag är värd. Wish me luck! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar