27 november 2012

Who knew? a good Monday

En riktigt bra dag som varit långt över mina förväntningar av en måndag. En lång dag har det varit, men just nu bryr jag mig inte. Får väl ta smällen imorgon när jag inte kan hålla ögonen öppna på föreläsningen och sen stupa i säng redan kl 10 på kvällen. 

Har fått träffa mina favorit-eftisbarn idag, och så även imorgon. Vikarierar där nu två dagar och jag gillar läget! Även om jag stod där ute och frös i 1.5 timmar medan barnen sprang runt och lekte tafatt och följa john. Jag skulle bara hämta barnen från skolan och gå tillbaka till eftis, men så råkade jag skämta om att vi kan vara ute tills de blir hämtade. Förstås hoppade barnen genast på förslaget. 


Efter jobbet åkte jag hem och träffade på Sannah&Eino vid infarten. Efter att ha stått ute och huttrat en stund till och gick sedan in till stan. Handlade lite papp och framkallade några foton till ett tackkort som jag fixat ikväll och imorgon på life får mina tjejer laga kortet klart. Jag har också städat bort min gästsäng, och vips har jag ett mycket luftigare vardagsrum!

Mitt i allt hörde jag en massa buller och skratt i trapphuset och funderade vem av husets vildare invånare som skulle få besök nu. Sedan ringde det på min dörr och utanför står fyra karar. Inte varje dag man får sådant fint besök! Tre från närpes och så var russinet med förstås. Spontana besök är alltid lika roliga, och ett stort plus är att jag äntligen fick mina extrastolar från balkongen upp på vinden. Sedan "råkade" det bli ett besök upp på taket också med Kim&russinet. 

Kims bild
Avslutade dagen med att städa lite till och att hjälpa Emilia skriva uppsats. Hon satt i Karis och skrev, jag satt här i Vasa. Google docs är en så bra uppfinning alltså! Vet inte vad vi skulle göra utan de när vi planerar våra konferenser! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar