23 november 2012

You're given this life because you're strong enough to live it

Kunde efter igår konstatera att jag saknar motivation och inspiration till nästan allt. Det jag orkar med och är motiverad till är Sion och människor. Vara (och jobba) i sion samt träffa människor vill jag göra och när jag får göra det "börjar jag leva", men allt annat har jag noll motivation till. Lite smått pinsamt, men så är det. 

Efter att ha slöat och inte gjort något i flera timmar fick jag sedan iväg min andra artikel till decembernumret av LIVET. Så, vill ni läsa vad jag skrivit så satsa på att få tag i en egen kopia av decembernumret! Sedan tog det igen någon timme innan jag plötsligt fann lite motivation att börja med högen av skoluppgifter. Så, nu känner jag mig faktiskt ganska nöjd med dagens resultat, två assignments klara i engelska och ett till halvvägs. Metodiken börjar snart ta sig den också och plötsligt känns inte min hög av skoluppgifter fullt lika överväldigande. 


Dessutom har jag lyckats laga mat idag. Så, med gårdagens rester har det betytt att jag ätit två ordentliga mål mat idag. Duktig flicka! Det känns inte alltid som att jag skulle vara 20, utan ibland mycket yngre och ibland mycket äldre. Nästa projekt efter att jag fått skoluppgifterna under kontroll är att skaffa mig en hållbar vardag. Att ha för lite att göra leder till att man tappar förmågan och motivationen att göra något överhuvudtaget. Matlagning, städning och att ta sig utanför dörren osv. är en utmaning i sig. 

En del kanske tycker att jag är för öppen här på bloggen, men mitt liv är ingen solskenshistoria med bara positiva saker som händer hela tiden, och jag vill vara ärlig om det. Även om jag kanske aldrig får veta, så vill jag tro att jag kan uppmuntra andra att kämpa vidare om de går igenom något. Visa på de små sakerna i livet som gör allt så mycket ljusare. Dela med mig av livets höjdpunkter och utmaningar. 


Jag vill inspirera, utmana och uppmuntra andra människor genom mitt eget liv. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar