21 december 2012

Christmastime is here

Torsdagen den 20:e december. Fyra dagar kvar tills jul och tiden har än en gång sprungit iväg. 

Dagen bestod av lite springande på stan, chill hemma, städning. Senare på eftermiddagen skjutsade jag hem min mor till solv, körde syrran till stallet och återvände hem till mamma för att hjälpa till att förbereda släktbesöket vi skulle få senare. 

Besök av moster och två av mina kusiner fick vi och det blev en riktigt fin kväll framför den öppna brasan och förstås kaffet med alla godsaker mamma hade bakat; cheesecake, bullar, pepparkakor, vita-pepparkakor och förstås lyxbitarna. Mums!


Senare fick jag skjuts hem av moster och när jag kom hem hade jag ett russin väntandes på mig. Så, kvällen fortsatte med matlagning, flipp, Sagan om Konungens Återkomst, en rosa gris och sjuka magmuskler efter mycket flipp och skratt-attacker. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar