28 december 2012

On the road on our way south

Jahapp. Befinner mig i Närpes - eller mer specifikt Yttermark, men kommer inte göra det i mer än fyra-fen timmar till. Isch. För då startar vi bilarna igen och fortsätter söderut tills vi imorgon vid 10-tiden på förmiddagen (förhoppningsvis) är framme i Hangö. Ska jag vara ärlig är jag inte så säker på att vi klarar det, men det är inte jag som bestämmer, och kanske man blir positivt överraskad senare. 

Sista dagen i Österbotten för i år har spenderats med packande, filmtittande med min gäst Hanna innan jag skjutsade henne till Käyttöauto där hon löste ut sin bil från verkstaden och körde söderut. Själv åkte jag och handla inför roadtrippen, åkte med far och kollade upp bilen så allt var ok för resan och sedan var det att åka hem till lägenheten och packa det sista. 


Efter många om och men - och med två timmars försening med avfärden var vi äntligen på väg mot Närpes. Jag var klar att åka när vi skulle, men vissa andra var inte riktigt det. Hur som, nu sitter vi i närpes, mitt rum där jag ska sova är kallt som bara den och det där med att sova kan jag nästan glömma. Ska försöka hitta några tre-fem täcken och se om jag sko kunna sova då utan att bli en isbit på kuppen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar