29 december 2012

MVV'12/13

Är sedan lite mer än 15 timmar framme i Hangö - ja vi kom fram tills klockan 10, men det var ett tag det såg mörkt ut. Längs alla små grusvägar GPS'n hitta bara. Det var inte jag som körde med den utan lastbilen framför. Men jag följde troget efter medan mitt sällskap snarkade i kapp större delen av resan. 

Väl framme i Hangö blev det fart och på. Det roadades och kopplades och jobbades och programmerades, det slets lite hår i förtvivlan och åts lite pizza, men till sist blev vi klara. Det är en del som vi ska göra än imorgon på dagen, men som ändå inte behövdes tills första kvällen. Jag har fått fixat ett riktigt bra ställe att sova på, även om det är långt och största möjliga omvägen att ta sig hit och härifrån genom denna labyrint till skola. Men plus är att det inte springer människor så mycket utanför, och till korridor-grannar har vi mili-killarna och my fellow tekniker.


Kvällen och eftermiddagen blev ändå bra. Mellan allt jobb har jag hunnit äta glass ute på vår promenad, bevittnat ett "måla-varandra-så-mycket-som-möjligt-med-tusch"-krig, varit med i bra lovsång (andra delen speciellt) fått uppmuntran för det jag gör, blivit bjuden på godis av chefen och blivit motiv tillsammans med de andra teknikerna på en teckning. Sådant. 

(klicka för större)
Bildbomb och mer skvaller från MVV 12-13 kommer imorgon någon gång mitt på dagen. So stay tuned!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar