23 december 2012

The night before Christmas

Nu kan man säga att julen är här på riktigt! Idag firar jag årets andra julafton med familjen och denna gång blir det i malax. Det vankas spa med bubbelpool, levande ljus, ansiktsmask, julmusik osv. för min och syrrans del medan de andra lagar julmiddagen. En helt okej start på julhelgen tycker jag. 

Sedan blir det julmiddag, kalle anka, julklappar och sådant som hör julafton till innan vi senare ikväll åker till mammas i Solf och där senare firar riktiga julafton med julafton nr 3. Julmat, julkyrka, julklappar, någon julfilm med familjen och så bortåt. Juldagen firas sedan julafton nr 4 i Veikars hos pappa med samma stil: julmat, julklappar, släkt, och så vidare. 

Gårdagen spenderades åt att städa, packa, ett försök till att dela ut lite julklappar men som halvt misslyckades - fick inte alla utdelade. Mot kvällen åkte jag till min mor för att vara med på släktkaffe nr 2 jul-edition vilket blev totalt flippat! Vi började testa olika godissorter som mamma lagat och jag vet inte, mitt i allt var alla riktigt flippade, jag min mor, mina fastrar, en morbror och hans fru. Vi skrattade så man inte trodde man skulle hållas på stolen och så bara sprutade tårarna. Kul att man kan flippa med släkten lika mycket som man kan flippa med sina närmaste vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar