26 december 2012

Won't you be here with me tonight?

Njuter verkligen av denna lugna jul-helg hemma hos mor, även om vi rantat runt en del - malax i söndags och idag var det veikars. Jag och systeryster åkte dit för att fira julafton 4/4 för detta år med far och hans familj och få årets sista julklappar. Fast jag hade redan fått min - min nya tv. 


Lyckades idag också med min första soppatorsk. Smått pinsamt måste jag säga. Hade planerat det så väl att bensinen skulle räcka, men nehe. Kom så långt som 7m från infarten till bensinstationen, men där kom en snygg kille till min undsättning och efter en stund kom det fler och hjälpte. My heroes!

Firade alltså julafton igen, julmat och hela karusellen. Ingen kalle anka idag dock, istället såg vi på Ice Age 4. Åkte via gravgården och tände ett ljus på vägen tillbaka dels för att minnas de som inte var med och firade jul i år, plus det faktum att det idag var tre månader sedan farmor dog.


Avslutade dagen på mammas soffa för att ta in det sista av julen. Imorgon återvänder jag till stan för att börja förbereda nylandsresan och nyåret. Är fortfarande inte hundra på att jag vill åka till nyland, men just nu känns det som att jag inte har något val. 

Tja, ska försöka fokusera på dagarna innan lasset går söderut och kanske försöka få in någon träff med vänner och hoppas att hur nyåret än blir så blir det de bästa. Hoppas också jag ska sluta fundera fram och tillbaka på vad jag ska göra. Att jag ska få vara säker på vad som ska vara. Ugh!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar