10 januari 2013

Breathe Your life in me

Gårdagen blev en riktig studiedag. Började dagen med att åka till skolan och spendera några timmar åt ett av alla grupparbeten som är på gång. Tog lunch med klassen och sedan blev det dags för årets första föreläsning. 


Med huvudet fullt med statistik och och med siffrorna snurrandes framför ögonen slutade man skoldagen och åkte hem för att slänga mig på soffan en stund i ett försök att vifta bort all statistik från huvudet. Sannah kom förbi en sväng och därefter blev det dags att gå in till stan för middag med fint folk. 

En riktigt trevlig middag blev det! God mat på en restaurang jag aldrig varit på förr, trevligaste sällskapet och intressanta diskussioner och lite nyheter. Spännande! Trevligaste kvällen på länge var det definitivt! Tack!


Avslutade kvällen med lite fler skoluppgifter innan jag stupade i säng lite tidigare än vanligt. Skönt var det också att få sova någon timme längre än de senaste morgnarna eftersom jag hade en tent vid lunch-tid och därefter skippade morgonens självstudier. 

Efter tenten blev det föreläsning och än mer statistik snurrandes runt i min smått förvirrade hjärna. Därefter tog jag helg, parkerade mig i soffan och valde för ovanlighetens skull en film jag sett endast en eller två gånger - en av klassikerna - Sound of Music. 

Någon som vill hitta på något i helgen? Hör av er i så fall och så önskar jag en riktigt trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar