12 januari 2013

Let's worship together!

Jag vet egentligen inte varför jag fortfarande sitter uppe och gör ingenting. Klockan är två och jag ska vara i Sion om åtta timmar. Helst utan att se helt färdig ut pga. för lite sömn - men jag tror det tåget redan passerat. 

Gårdagen avslutades med spontan middag med en av mina brorsor - tvårätters till och med! -,  riktigt gott var det. Som underhållning stod Solsidan tills jag inte stod ut mer. Därefter blev det en annan klassiker jag inte heller sett förr The Notebook


Idag har jag varit på café-dejt med finaste Johanna som jag inte sett sedan typ lucia, och då såg jag henne som snabbast. Vi satt på 1h+kök en bra stund och begav oss sedan ut på stan för att se om man skulle råka hitta något. Ett fynd gjorde jag faktiskt - en ny tröja - så jag är nöjd med eftermiddagen!


Därefter var det dags att laga sig klar för att åka till Sion och se om man kunde hjälpa till lite med förberedelserna inför kvällens Uprising kickoff! Så härligt att vara hemma igen med alla människor och jobba med det man verkligen brinner för - församlingen!


Ikväll var det en ordentlig lovsångskväll för att lägga grunden för Uprising 2013 och vilken kväll det blev! Mera sådant säger jag bara! Det blev en kväll med härliga människor, en fin pratstund med Julia, återseende av människor jag saknat, lovsång och en grym preach av min vän Benjamin! 



"Tänker du fortsätta polera din utsida eller låta Gud arbeta på din insida?"

En helt härlig lovsångskväll! Bara känslan som uppstår när man mitt i allt verkligen hör när 100 ungdomar sjunger till Gud. Allt du hör att pianot och 100 röster som prisar Gud.  fantastiskt! Det är sådana moments i lovsången som jag älskar mer mest! I första versen, eller i bridgen då det ibland bara är pianot eller den akustiska gitarren som hörs och man mitt i allt verkligen hör alla som lovsjunger. Magiskt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar