18 januari 2013

Everyday life

Igår när jag kom ut i trapphuset möttes jag av tystnaden, olikt från morgonens buller och borrande. Alla arbetare hade stuckit på lunch, men det hindrade det inte från att lukta som i en slöjdsal och man fått nya inneboenden till trapphuset. Minus byggarbetarna då. 


Lunchade på stan med Sanna - vardagslyx! Buffe på Spices var det som gällde denna gång. Gott var det, sällskapet var riktigt bra och kul hade vi! Efter lång-lunchen traskade jag iväg till skolan i det fina midvintervädret för att hålla seminarium - ett av grupparbetena. Läraren var riktigt fjollig idag och skrattade mest hela tiden, många gånger åt sig själv. Så, en ganska trevlig lektion blev det, plus att vi fick sluta tidigare. 


Efter skolan traskade jag hemåt. Märk väl - traskade. Gick längs strandpromenaden och njöt av det vackra vintervädret och solen som visade sig. Fick även se solnedgången på min lilla promenad. Så härligt och en riktigt skön promenad!


Kvällen har jag till stor del spenderat med Sannah. Vi åkte och handlade till butiken, av-isade min bil lite som på den senaste tiden sett riktigt frusen och kall ut. Sedan har vi sett på en film, fixat lite skol-projekt (Sannah) och ätit lite av kladdkakan som lämnade från igår. 

Idag, fredag, har jag återigen väckts av mina nya inneboenden som husar i trapphuset och sedan gjort mig klar för att spendera en hel eftermiddag åt redaktionsmöte. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar