14 januari 2013

Friends can change everything

Känner mig lite run down för tillfället. Intressant hur lite motgång kan trycka ner mig så. Men, som alltid när man möter lite motgång hittar man alltid fler faktorer som drar ner en ännu mer. Nu t.ex. det faktum att jag borde städa min lägenhet. Så simpelt och minimalt, men ändå. 

Har idag - hör och häpna - spenderat hela åtta timmar i skolan. Hade inte en enda föreläsning men arbetade på grupparbete hela dagen. Statistik och siffror i massor och mängder både fram och tillbaka, det har varit en stor del av dagens projekt. Utöver det har jag och en del av mina klasskamrater flippat massor, talat om att starta kör och allt annat som nu kommit upp under dagen. 


När jag senare kom hem var man ganska slut och än en gång snurrade siffror och procent-tal framför mina ögon och hjärnan kändes som att den var full av bomull. Då var det skönt att bara få ta fram maten ur kylen från igår - den överkryddade -, slänga sig på soffan och se en halv säsong NCIS. 

Utöver NCIS har jag också jobbat lite. Frustrerats över deadlines jag inte riktigt lyckas med och svårigheten att hitta människor som dels passar och sedan vill ställa upp på en intervju. Jag har fixat med media för sion, planerat kommande projekt, suckat över skolprojekten och bävat inför morgondagens gallup. 

Tack och lov för alla fantastiska människor som är med och gör vardagen och livet så mycket bättre och roligare! Här är en liten del av dem..

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar