16 januari 2013

You move in the unseen

Idag har jag gjort något som jag nog aldrig hade trott att jag skulle göra - en gallup på stan. Det som var jobbigast var väl att förmå sig själv att gå fram till folk och våga fråga om de ville vara med, resten gick mycket enklare. Som moraliskt stöd hade jag med mig Sanna, en riktig räddare i nöden! Tusen tack! 


Gallupen gick ut på att jag skulle fråga en fråga av flera olika människor i olika åldrar osv. och frågan löd: vad vet du om en helige ande? Så, frågan hjälpte inte direkt när det gällde att ta mod till sig och fråga folk. Så, mitt uttryck för idag blev efter rundan på stan: Åh! ja tycker int om mitt liv! ..eller jå, men int just nu! Men, sen när man väl tog sig mod och frågade folk kunde det vara riktigt kul och intressant!

lycklig efter lyckad gallup-runda på stan ;)
Efter en lyckad gallup-runda på stan åkte jag till skolan för att vara med på veckans första föreläsning. Återigen massor av siffror hit och dit, så där så att man blir yr av det. Grupparbete nr4? presenterades och snart håller man inte riktigt koll på vad man går för kurs, vad allt man ska ha gjort och till vilken kurs man gör vad - och med vem!

Kvällen har spenderats åt min långa to-do-list och jag har fått en del gjort. Gallupen har skickats in till redaktionen, nytt redaktionsmöte har bestämts. Ett dokument fullt med info har jag lagat åt mina designers gällande ett av våra projekt nu i vår, jag har studerat, jobbat, fått fint besök, lagat mat, diskat och studerat igen - ända tills jag råkade somna. Hops.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar