13 januari 2013

I'm resting in the arms that hold the universe

Har debatterat länge och väl med mig själv om jag skulle åka och ha en lovsångskväll eller inte. Till sist var det kylan där ute som avgjorde och jag stannade istället hemma på soffan under en filt och såg på en av mina gamla favoritfilmer jag inte sett på väldigt, väldigt länge - Finding Neverland (rekommenderas!).

Dagen startades ovanligt tidigt för en lördag, men på ett exceptionellt sätt - kvinnofrukost i Sion! Första gången och en riktigt lyckad gång om man frågar mig. Det bjöds - förstås - på frukost, men också härlig gemenskap, lekar, lifestories/intervjuer och lovsång. En helt fantastisk förmiddag! 


Jag råkade vara en av dem som intervjuades om min lifestory och vad jag gör, vad jag brinner för och mina life-grupper. Så skönt att inse att jag mer och mer faktiskt kan vara mig själv framför folk på en scen eller i en större skara människor. Det är inte alltid en självklarhet. Jag blir oftast så stel, och tillbakadragen. Nu kan jag mer och mer vara mig själv, våga ta ut svängarna, våga vara likadan som jag är när jag talar med en av mina bästa vänner. Nästan i alla fall. Snart. 

Eftermiddagen och kvällen har jag bara haft ledig, njutit av ledig tid efter förra veckans skola och nästa veckas skola och program. Som sällskap har jag haft Mr. Elefant och en drös med filmer. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar